Dopis rodičům 8. prosince
V zelených pětiminutovkách jsme se přesunuli na vyjmenovaná slova (od str. 18) a pracujeme v nich jiným způsobem než při párových souhláskách. Děti mají ve vymezeném čase vypracovat jeden sloupeček. K tomu mohou používat všechny materiály, které mají (vyjmenovaná slova, učebnici, kartičky s obtížnými slovy nalepené ve třídě atd.), mohou se mě ptát na význam slov, kterým nerozumí. V případě dokončení prvního sloupečku mohou pokračovat dál. Hodnotím každý sloupeček zvlášť, do žákovské knížky si napíší minimálně jednu známku (tzn. že v případě, že zvládli např. 2 sloupečky a z jednoho mají ošklivou známku, do ŽK nemusejí zapisovat).
Do sešitu vyjmenovaných slov si mohou napsat i slova, která jim dělají problém a v kterých často chybují, a kdykoli při práci (i při prověrkách) sešit mohou používat.
Také se teď intenzivně věnujeme chování, úctě k sobě samému i k ostatním, co je žalování a co pomoc někomu, komu je ubližováno, projevům šikany atd. V minulém týdnu jsme hledali, co je na nás dobrého, ale i špatného. Učili jsme se, že každý má i špatné vlastnosti, ale především spoustu dobrých, které je potřeba podporovat a vážit si jich. Učili jsme se, že komunikujeme nejen slovy, ale i výrazem tváře, pohybem. Odlišujeme žalování (např. když někdo omylem někomu shodí penál z lavice a on běží hned za učitelkou) a pomoc v obtížné situaci (např. když se dvě děti perou a nechtějí přestat a on to půjde říct učitelce). Není statečné dívat se na někoho, kdo se pere a nic neudělat. Tím, že to řekne dospělému, může zabránit úrazu, ke kterému může dojít, a také zabrání nevhodnému řešení sporu.
V tomto týdnu zpíváme, hrajeme na flétny, kytary, ale dokonce i na lesní roh a připravujeme se na vánoční vystoupení, které bude v rámci Vánočního jarmarku.